PDA

View Full Version : SymbianOn Security - Ứng dụng đa năng gồm bảo mật,record,auto lock....


minhthanhco-lmt
02-07-2012, 09:10 AM
SymbianOn Security v5.0 S60v3 v5 SymbianOS9.x Unsigned-FoXPDA



http://img90.imageshack.us/img90/5518/25k68mq.gif (http://img90.imageshack.us/i/25k68mq.gif/)

"Security" application is a value-added service on Nokia S60 platform. It have lots of functions:

1. Lock and Protect Application, such as Messages, Pictures, Contacts, Video or any other.
2. Phone Guardian.
3. Turn off and Open mobile phone in time.
4. Record phone call conversations without beep sound and time limitation.
5. Record voice without limitation.
6. Keyboard autolock

Some features:

For security reason, the application can only be auto-started at the machine boot-up. Once the application is installed, a user cannot find it anywhere in the "My Own" or "Installed" folders. The main reason for this is that it prevents the phone-picker from un-installing the application and/or finding the existence of the application on the phone if the phone is lost. In order to enter the application, a user has to "dial" a password (which is defined by the application) plus a "#" character in the active idle screen. The default password is "123456", which means, if a user wants to enter the application, the user needs to input the following character sequence in the active idle screen (like the way a user gets the IMEI number): 123456#
Once the user has entered the application, the user has the freedom to change the password to any other ones (which consists of numeric numbers from "0" to "9"). Then length of the password should be no less than 6, and the maximum length is 10.

NOTE: Since it only accepts keys when "Phone" application is in the foreground (idle screen), it is strongly recommended pressing any of the keys to bring up the dialog for inputting phone number first, then key in the password. The following key input sequence is accepted:
1123456# or
1223123456#
if the password is "123456", Only the last few digits are compared with the saved password in the application.


Main Functions :

Lock and protect Applications
A user may select any of the applications to be locked. As such, once the application is selected to be locked, the application cannot be launched unless it is set to be unlocked. For example, if an application called “Messaing” is selected to be locked, the application cannot be launched in any ways. A locked application is shown in the window with a “Lock” icon. Only after a user enters “Security” again to make it inactive by clicking the pressing “OK” key, the application becomes accessible again.

Phone Guardian
It can protect a mobile user from losing his/her phone just in case the phone is lost. For example, if a user has lost his /her phone and someone has picked up the phone. If another SIM card has plugged into in the phone, then a customized message will be automatically sent out to the pre-defined mobile numbers at the boot-up of the phone. In this case, the user can get to know the person's mobile number.

Recorde phone call
If there is an established call, simply press “#” key; release the key “#”; then press “9” key, it will start the recording over the telephony line. Another repeat of the above key combination (“#” + “9”) will stop the recording process. If a user wants to record it again, then the user just needs to press the key combination again will start telephony recording again and so on. All of the data recorded during a call session will be saved into one single file. A user may check the file in the “Audios” window of “Security” or from the S60 “Media gallery”. For some of the phones, which have the camera key, a user may also use the camera key to do the telephony recording. One press will trigger the call recording, and another camera key press will stop the recording. Press the key again, it will trigger recording again. The recorded file name will start with the telephone number, and its extension name is “amr”.

AutoLock time interval
Define the time interval for activating the key lock
.
Turn off and Open mobile phone in time.
The mobile phone will be turned on or turned off automatically at the time defined in application.

Auto start enable, Hide itself perfectly
Once the application is installed, a user cannot find it anywhere in the "My Own" or "Installed" folders,you just can input the password to activate the application. By default, this application is auto-started, and this is the ONLY way to get the app started. If a user turned this option to off, then this application will never have a chance to start it again unless the user re-install the application.

Note : After Installation Restart Your Phone

Download

http://www.gsm.vn/forum/main/attachment.php?attachmentid=163176&d=1269672966

truongancohcm
02-07-2012, 09:10 AM
dịch ra giùm tiếng Việt cho nhiều anh em diễn đàn hiểu roz anh tichau oi

pankohcmc
02-07-2012, 09:10 AM
Google Dịch :
Bản dịch từ Tiếng Anh sang Tiếng Việthttp://www.google.com.vn/images/cleardot.gifHiển thị chữ viết theo ngữ hệ La-tinh

"Bảo mật" ứng dụng là một giá trị gia tăng trên nền tảng Nokia S60. Nó có nhiều chức năng:

1. Khóa và Bảo vệ ứng dụng, như Thông điệp, Pictures, Contacts, Video hoặc bất kỳ khác.
2. Điện thoại Guardian.
3. Tắt và mở điện thoại di động trong thời gian.
4. Bản ghi điện thoại gọi đàm thoại mà không có âm thanh tiếng bíp và giới hạn thời gian.
5. Bản ghi âm không giới hạn.
6. Tự động khóa bàn phím

Một số tính năng:

Vì lý do bảo mật, ứng dụng chỉ có thể được tự động bắt đầu lúc khởi động máy lên. Sau khi ứng dụng được cài đặt, một người sử dụng không thể tìm thấy nó ở bất cứ đâu trong "My Own" hoặc "cài đặt" các thư mục. Lý do chính của việc này là nó ngăn cản các điện thoại-picker từ bỏ cài đặt các ứng dụng và / hoặc tìm kiếm sự tồn tại của các ứng dụng trên điện thoại nếu điện thoại bị mất. Để nhập vào ứng dụng, người dùng phải "quay số" một mật khẩu (được định nghĩa bởi ứng dụng) cộng với một "# nhân vật" trong màn hình hoạt động nhàn rỗi. Các mật khẩu mặc định là "123456", có nghĩa là, nếu người dùng muốn nhập các ứng dụng, người sử dụng cần nhập vào chuỗi ký tự sau trong màn hình hoạt động nhàn rỗi (như cách một người dùng được số IMEI): 123456 #
Một khi người sử dụng đã nhập vào ứng dụng, người dùng có thể tự do thay đổi mật khẩu cho bất kỳ những người khác (bao gồm các số số từ "0" đến "9"). Sau đó, chiều dài của mật khẩu sẽ được không ít hơn 6, và chiều dài tối đa là 10.

Chú ý: Vì nó chỉ chấp nhận phím khi "Điện thoại" ứng dụng đang ở trong nền trước (idle màn hình), nó được khuyên cách nhấn phím bất kỳ để đưa lên hộp thoại để nhập vào số điện thoại đầu tiên, sau đó quan trọng trong mật khẩu. Các phím sau chuỗi đầu vào được chấp nhận:
1123456 # hoặc
1223123456 #
nếu mật khẩu là "123456", Chỉ có vài chữ số cuối cùng được so sánh với mật khẩu đã lưu trong ứng dụng.


Chức năng chính:

Khóa và bảo vệ các ứng dụng
Một người sử dụng có thể chọn bất kỳ ứng dụng để được khóa. Như vậy, một khi ứng dụng được lựa chọn để được khóa, ứng dụng sẽ không thể được đưa ra, trừ khi nó được thiết lập để được mở khóa. Ví dụ, nếu một ứng dụng gọi là "Messaing" được chọn sẽ được khóa, ứng dụng không thể được đưa ra trong bất kỳ cách. Một ứng dụng bị khóa sẽ được hiển thị trong cửa sổ với một biểu tượng "" Lock. Chỉ sau khi người dùng nhập "Bảo mật" một lần nữa để làm cho nó không hoạt động bằng cách nhấn vào "nhấn OK" chìa khóa, việc áp dụng trở nên dễ tiếp cận một lần nữa.

Điện thoại Guardian
Nó có thể bảo vệ một người sử dụng điện thoại di động từ mất anh / cô ấy chỉ cần điện thoại trong trường hợp bị mất điện thoại. Ví dụ, nếu một người sử dụng đã bị mất của ông / bà và điện thoại của ai đó đã nhấc điện thoại. Nếu một thẻ SIM đã được cắm vào trong điện thoại, sau đó một thông điệp tùy biến sẽ được tự động gửi tiền ra để xác định số điện thoại di động lúc khởi động-up của điện thoại. Trong trường hợp này, người sử dụng có thể nhận biết số di động của người.

Recorde điện thoại gọi
Nếu có một cuộc gọi được thiết lập, bạn chỉ cần bấm "#" key; thả phím "#"; sau đó bấm "9" quan trọng, nó sẽ bắt đầu thu qua đường dây điện thoại. Một lặp lại của tổ hợp phím trên ( "#" + "9") sẽ ngừng quá trình ghi âm. Nếu người dùng muốn ghi lại nó, sau đó người dùng chỉ cần bấm tổ hợp phím một lần nữa sẽ bắt đầu ghi âm điện thoại một lần nữa và vân vân. Tất cả các dữ liệu được ghi trong một phiên gọi sẽ được lưu vào file duy nhất. Một người sử dụng có thể kiểm tra các tập tin trong cửa sổ "" Audios của "Bảo mật" hoặc từ các thư viện S60 Media "". Đối với một số điện thoại, trong đó có phím máy ảnh, một người sử dụng cũng có thể sử dụng camera chính để làm các việc ghi âm điện thoại. Một nhấn sẽ kích hoạt ghi âm cuộc gọi, và máy ảnh khác bấm phím sẽ ngừng việc thu âm. Bấm phím một lần nữa, nó sẽ kích hoạt ghi âm lại. Tên tập tin ghi lại sẽ bắt đầu với các số điện thoại, và tên phần mở rộng của nó là "amr".

AutoLock khoảng thời gian
Xác định khoảng thời gian để kích hoạt các khóa phím
.
Tắt và mở điện thoại di động trong thời gian.
Điện thoại di động sẽ được bật hoặc tắt tự động tại thời điểm được định nghĩa trong ứng dụng.

Tự động bắt đầu cho phép, ẩn chính nó hoàn hảo
Sau khi ứng dụng được cài đặt, một người sử dụng không thể tìm thấy nó ở bất cứ đâu trong "My Own" hoặc "cài đặt" các thư mục, bạn chỉ có thể nhập mật khẩu để kích hoạt các ứng dụng. Theo mặc định, ứng dụng này là tự động bắt đầu, và đây là cách ONLY để có được ứng dụng bắt đầu. Nếu một người dùng bật tùy chọn này để tắt, sau đó ứng dụng này sẽ không bao giờ có một cơ hội để bắt đầu lại lần nữa trừ khi tái người sử dụng cài đặt ứng dụng.

Lưu ý: Sau khi cài đặt Khởi động lại điện thoại của bạn